måndag 18 juni 2012

Insurgent - Veronica Roth

Insurgent
Divergent #2
Veronica Roth
Läs om första boken här!

Även fast Tris och Tobias lyckades stänga ner och avsluta attacken på Abnegation är det fortfarande spänt mellan de olika factions och de står alla på randen till krig. De försöker lista ut vad det är man vill med alla "Divergent" och vad som är så speciellt med dem. Dock inser de snart att det kanske handlar om något mycket större än vad de först trott.

Insurgent är väldigt spännande. Jag tycker att hela den här världen som böckerna utspelar sig i är väldigt intressant och fascinerande. Det verkar vara ett udda med lite coolt ställe. Jag tycker det är roligt när man får veta mer om världen och det får man mer i Insurgent än i Divergent. Det bygger på mycket. Insurgent är också spännande i händelseutvecklingen och i storyn. Det händer oväntade saker, en del "moments" som måste finnas som man bara älskar m.m. Det är en bra blandning av olika saker.

Jag tycker att hela serien är fräsch på något sätt. Det finns liksom inte 20 andra liknande karaktärer därute i bokvärlden. Utan här har vi något nytt och eget. Det gör det väldigt roligt att läsa.

Jag måste kommentera att jag själv har lite svårt med att hålla koll på alla karaktärer. Speciellt factions-ledare. Mer specifikt Jeanette och Johanna(tror jag att de heter). Jag har svårt att hålla koll på vem som är vem. Vilket är ganska störande när man läser, jag brukar därför se dem som en slags schizofren person ungefär. De är båda båda!

Överlag en bra bok. Absolut inget att vara besviken på, dock tycker jag att Divergent var aningen bättre. Så börja med den innan ni fortsätter med den här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar