lördag 9 juni 2012

Sandman vol.5: A Game of You - Neil Gaiman

A Game of You
The Sandman
Volym 5
Neil Gaiman
Graphic novel
Läs om första volymen i serien

Take an apartment house, mix in a drag queen, a lesbian couple, some talking animals, a talking severed head, a confused heroine, and the deadly Cuckoo. Stir vigorously with a hurricane and Morpheus himself and you get this fifth installment of the Sandman series. This story stars Barbie, who first makes an appearance in The Doll's House, who here finds herself a princess in a vivid dreamworld. 
(beskrivning lånad från Goodreads.com)


A Game of You utspelar sig delvis i den "verkliga" världen men också i en drömvärld som håller på att avslutas. Som vanligt är Sandman weird, sjukt, konstigt, underbart, roligt, små äckligt och massa annat. Jag gillar att det på vissa sätt inte finns några hämningar, något som man inte tillåter i det som händer. 


Jag satt största delen av tiden som jag läste A Game of You med att ifrågasätta vad Sandman faktiskt handlar om. Den röda tråden. Poängen. Jag läste i en introduktion till någon av volymerna att den handlar om tid. Jag tänker ibland att den handlar om relativitet(vilket inkluderar tid). Men det är samtidigt möjligt att det bara är en story som inte har något bakomliggande syfte eller en mening. Jag vet inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar