torsdag 7 juni 2012

But maybe we're crazy...probably!


Sedan kan vi gå vidare till dagens problem som gör mig GALEN!

I takt med att ens geekighet växer och man börjar hitta nya läs och filmområden öppnas helt nya världar. Just idag, världar av comic books. Det mesta av de graphic novels och comic books som jag läst tidigare har varit i volym utgåvor, alltså inte lösnummer, som det flesta först av allt släpps som. Nu då när man hittat en serie som man vill läsa uppstår det enorma problemet att få tag i dessa nummer. Vilket inte är det lättaste. Tydligen.

Speciellt inte eftersom att jag vill ha dem idag(helst igår - både på ett figurativt sätt och för att första numret släpptes igår!) eller så snart som möjligt och inte om flera månader. Därför uppstår problemet med vart man ska köpa dem ifrån. Ett problem som gör mig smått galen.

Första tanken var att kolla in science fiction bokhandeln, men hemsidan nämner varken Before Watchmen eller Minutemen(det är serien jag vill ha!) på något ställe, butiken i Göteborg verkade inte ha dem inne heller. Ingen av de vanliga svenska internetbokhandlarna verkar inte heller ha dem(vilket jag tvivlade på från början!). På brittiska amazon har jag inte heller lyckats hitta den. Amerikanska amazon har jag inte ens varit inne på, frakt och alla tilläggskostnader på grejer skulle antagligen göra det väldigt dyrt. Så mitt problem: Vart ska jag få tag i Before Watchmen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar