söndag 24 juni 2012

Nya kontakter - Sophie Kinsella

Poppy skickar under en middag runt sig ovärderliga förlovningsring, som länge varit förvarad i ett bankfack, under middagen går brandlarmet. Panik bryter ut och på något sätt försvinner förlovningsringen. Poppy letar runt som en galning med hittar den inte. För att göra saken värre blir hennes mobil stulen. När hon står och pratar i den. Desperat och i upplösningstillstånd försöker hon lösa situationen. Och räddningen hittar hon. I en papperskorg hittar hon en kastad mobiltelefon, som hon snabbt lägger beslag på. På ett villkor att hon vidarebefordrar alla mail och meddelanden som kommer till mobilens ägare.

Sophie Kinsellas fristående chick-lit romaner(alltså de flesta av hennes böcker förutom ALLA i Shopaholic-serien. De suger!) är de bästa chick-lit böckerna som finns. Typ som Meg Cabot blandat med lite Nora Roberts och lite Sarah Dessen. Mycket bra.

Jag gillar Sophie Kinsella. Hennes böcker är jättebra. De är roliga. Trevliga. Fina. Underhållande. Magpirrande. Så-att-man-bara-vill-dö-av-pinsamhet-men-ändå-inte-så-jobbigt-som-i-shopaholic. Underbart. Det är en väldigt lättläst trevlig bok. Som de flesta andra av Sophie Kinsellas böcker finns det en romantisk del i handlingen och det finns ofta en annan aspekt eller handling i det hela. Det är blandningen av dessa som gör det så bra.

Verkligen en underbar sommarläsning. Kan också rekommendera Sophie Kinsellas andra böcker, Mitt nya jag, karriär och köksbesvär, flickan från tjugotalet och hennes bästa(enligt mig!): Mina hemligheter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar