torsdag 28 juni 2012

Bloodlines: The Golden Lily - Richelle Mead

The Golden Lily
Bloodlines #2
Richelle Mead
Läs om första boken i serien här!


In hiding ar a Californian boaring school, Sydney's life has become irrevocably intertwined with Jill Dragomir, the vampire Moroi princess she has been tasked with protecting. She has grown close ro those in Jill's royal circle - and to someone in particular. Someone that forces her to question everything the alchemists believe in. Someone forbidden. 


When a shocking secret threatens to tear the vampire world - her new world - apart, Sydney's loyalties are tested more than ever. Should she trust the alchemists - or her heart?

Äntligen gillar(älskar) jag Bloodlines. Jag var inte alls övertygad efter första boken, den var bra men den var inte BRA. Jag tror delvis det beror på att jag inte hade släppt Vampire Academy ordentligt. Men inför The Golden Lily har jag försökt att neutralisera mina känslor och tankar kring Vampire Academy för att kunna ta in The Golden Lily. Och nu är Bloodlines JÄTTEBRA! Precis som det ska vara.

Boken är väldigt spännande, man vet aldrig riktigt säkert vart det här kommer att ta vägen och det håller en intresserad. Richelle Mead har också skapat underbara karaktärer till den här världen, som bara kan beskrivas som EPIC. Adrian liksom och Sydney. Sydney är smart. Jag tycker inte att det finns så många bokkaraktärer som är smarta, och jag gillar det. Då kan man också få in, några aningen mer,  intellektuella kommentar och diskussioner som är jättebra.

Något jag gillar med Richelle Mead och hennes böcker är att hon ofta har en relativt bred handling. Den har en handling men samtidigt finns det ofta ett antal "sidospår", som också är viktiga, men som bara gör det hela mycket bättre och till en komplett grej.

Sist av allt, och det som förgyller The Golden Lily, är humorn i boken. Den är riktigt rolig, när den ska och kan vara rolig. Underbart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar