fredag 27 april 2012

Den glädjelösa ön - Enrique Fernandez

Leendelösa Herr Dean kommer till den glädjelösa ön för att undersöka stenarna som finns där. På ön träffar han massor av speciella karaktärer, bland annat en liten tjej, som aldrig lämnar honom ifred.

Jag tycker att det var en okej/ halv bra handling och berättelse dock inte så mycket mer. Jag tycker inte att den delen av boken lockar mig mycket alls. Den har något folksagaktigt över sig, som om de levde i en berättelse som finns om den här ön.

Det absolut bästa med Den glädjelösa ön(boken, inte själva ön) är bilderna, grafiken, målningarna. De  är otroligt snyggt gjorda. Verkligen jättesnyggt. Men det är typ det enda som jag tycker var övertagande bra. Aningen besviken.

2 kommentarer:

  1. Åh va tråkigt att du inte gillade :(, jag tyckte verkligen att den var helt magiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fastnade inte riktigt, kan ha med dagshumöret att göra men ändå värt att läsa. Det grafiska målade var underbart!

      Radera