fredag 2 december 2011

Source Code

An action thriller centered on a soldier who wakes up in the body of an unknown man and discovers he's a part of a mission to find the bomber of a Chicago commuter train. 

Jake Gyllenhaal spelar soldaten som skickas tillbaka i tiden. Samtidigt som han försöker lösa uppdraget förr i tiden. Försöker han lista ut var han själv är någonstans och vad som hänt med honom.

Filmen var aningen förvirrande. Ibland var jag lite lost ett tag, men det löste sig. Jag tycker det var en helt okej film att se. Den var spännande. Jag var för en gångsskull ovetande. Det var inte helt självklart vad som skulle hända i filmen för min del, det gillar jag. Idag är det ofta så att man kan förutspå vad som kommer hända och vem som är skurken, men jag tycker faktiskt att de lyckades hålla kvar mig i ovetandet genom hela filmen. Bra jobbat!

Jag gillar när det kommer fram nya teorier i filmer om hur saker och ting fungerar i deras värld. Det är lite nytt tankesätt i denna filmen. Jag skulle kalla det en blandning mellan Deja vys tankar och lite från Babylon a.d. Det är jätteintressant att börja tänka på sådana här grejer och teorier. 

1 kommentar:

  1. Adorable tale. Can make me personally desire to be much better. Many thanks with regard to discussing. You're fantastic.



    英雄联盟皮肤
    Elo Boost
    Elo Boost
    fifa 15 coins

    SvaraRadera