söndag 11 december 2011

Fantastiskt!!!!!!!!!

Jag har glada/fantasktiska/sjukt roliga nyheter, Heist Society kommer på svenska till våren!!!!

Bakgrundsfakta:
Ally Carter, författaren bakom Heist Society serien och Gallagher Girls serien, är en av mina favorit författare. Alla hennes böcker är underbart sjukt bra. Ska jag rekommendera någon Young Adult författare, rekommenderar jag henne. Helt klart.

Nyheten:
Till våren kommer Ally Carters första bok på svenska. Härligt oärligt heter den och förväntas släppas den 7:e maj 2012.

Baksideinformation:
Katarina Bishop har vuxit upp i en familj med konsttjuvar. Nu vill hon lämna familjeföretaget och skapa sig ett normalt liv. Men gamla trix är svåra att glömma.
Hon lurar sig in på en framstående internatskola, men även om hon gör allt för att hålla sig undan trubbel kommer hon inte undan sitt förflutna. När hennes far blir anklagad för att ha stulit en ovärderlig konstsamling som "tillhör" en mäktig maffiaboss förstår Kat att hon måste komma sin far till undsättning. Hon måste hitta tavlorna, stjäla dem och ge tillbaka dem – alltihop inom loppet av två veckor, och dessutom med Interpol och en än farligare förföljare i hälarna. Tillsammans med den stilige Hale planerar hon den största kuppen som någon i släkten någonsin har genomfört. Och om fadern är oskyldig, vem är då den skyldige?


Kommentarer:
Jag tycker att förlaget förlöjligar boken en aning. På deras hemsida jämför de Härligt oärligt med Harry Potter, Twilight och Ronja Rövardotter. Men det här är inte en berättelse om en liten tween tjej som stjäl och allt fantastiskt och underbart. Utan det här är en seriös, bra och underhållande bok för unga vuxna. Som jag verkligen tycker att ni borde läsa!

KÖP DEN!!!

Läser ni böcker på engelska kan ni läsa den redan nu. Ni kan också kolla in Ally Carters andra böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar