torsdag 5 september 2013

Beautiful #2: Walking Disaster - Jamie McGurie


Can you love someone too much?

Travis Maddox learned two things from his mother before she died: Love hard. Fight harder.

In Walking Disaster, the life of Travis is full of fast women, underground gambling, and violence. But just when he thinks he is invincible, Abby Abernathy brings him to his knees.

Every story has two sides. In Beautiful Disaster, Abby had her say. Now it’s time to see the story through Travis’s eyes.


Okej. Jag var aningen tveksam till den här innan jag läste dem. Jag förstår liksom inte direkt poängen med att berätta exakt samma story igen fast ur Travis perspektiv. Ja visst man får ett annat perspektiv på det hela och det ger en annan helhet men det var som att läsa samma bok två gånger och det kändes aningen onödigt. 

Jag hade hellre sett en fortsättning av seriens ur Travis perspektiv. Men samtidigt vet jag inte om det hade tillfört så mycket mer heller till storyn och deras liv. Men skit samma. Jag gillar storyn, boken och karaktärerna så varför inte?! Det ger som sagt ett annat perspektiv på det som händer i Beautiful Disaster men ibland blir det lite tjatigt då man redan vet vad som kommer att hända! 

2 kommentarer:

  1. Vill såååå gärna läsa denna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att göra det! Jag hoppas du kommer att tycka om den!

      Radera