onsdag 1 maj 2013

Beautiful #1: Beautiful Disaster - Jamie McGuire

Abby Abernathy is a good girl. She doesn’t drink or swear, and she has the appropriate number of cardigans in her wardrobe. Abby believes she has enough distance from the darkness of her past, but when she arrives at college with her best friend, her path to a new beginning is quickly challenged by Eastern University’s Walking One-Night Stand.

Travis Maddox, lean, cut, and covered in tattoos, is exactly what Abby wants—and needs—to avoid. He spends his nights winning money in a floating fight ring, and his days as the ultimate college campus charmer. Intrigued by Abby’s resistance to his appeal, Travis tricks her into his daily life with a simple bet. If he loses, he must remain abstinent for a month. If Abby loses, she must live in Travis’s apartment for the same amount of time. Either way, Travis has no idea that he has met his match. (bekrivning lånad från goodreads.com)


Jag har fastnat i ett träsk av medelmåttiga lättlästa e-böcker. Det är en sjukdom. Det är bara så enkelt att browsa runt på goodreads efter böcker och sedan leta upp dem i iBookstore. Så enkelt. För enkelt.

Jag letar inte in mig på böcker som brott och straff eller liknande (allt för krävande) utan min drog är new-adult/chick-lit/feel-good böcker. Det är inte de största litterära verken men de är fortfarande bra och underhållande att läsa.

Beautiful Disaster är en som de böckerna som påbörjade mitt nuvarande beroende av e-böcker och även ledde in mig på det mer specifika området med "romantiska" idrotts/sport böcker(vilket jag kommer att återkomma till vid ett annat tillfälle!).

Det är en bra rolig underhållande berättelse. Jag gillar den. Det är typ som bra fanfiction fast man måste betala för den. Men absolut läsvärt!

Ps. Den finns nog som vanlig bok också om man vill läsa det med, det är bara jag som fick tag i dem som e-böcker! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar