måndag 2 september 2013

Tv-serie höst!

Här kommer ett inlägg om spännande tv-serier att hålla utkik efter i höst och en uppdatering av annat tillhörande tv-serie världen. Som vanligt i random ordning:

The Tomorrow People:
The story of several young people from around the world who represent the next stage in human evolution, possessing special powers, including the ability to teleport and communicate with each other telepathically. Together they work to defeat the forces of evil.



Kort kommentar. Verkar ju jättebra. Häftigt. huvudkaraktären (Robbie Amell) är för övrigt släkt med huvudkaraktären från Arrow (Stephen Amell!). 

The Hundred: 
Set 97 years after a nuclear war has destroyed civilization, when a spaceship housing humanity's lone survivors sends 100 juvenile delinquents back to Earth in hopes of possibly re-populating the planet.



Verkar också jättebra. Spännande. Dessa två ovan är nog de jag ser mest fram emot av de nya serierna den här säsongen. Hoppas.

Star-Crossed:
About an epic romance between a human girl and an alien boy when he and eight others of his kind are integrated into a suburban high school 10 years after they landed on Earth and were consigned to an internment camp.




Star-Crossed och The 100 börjar till våren.

Utöver dessa serier kommer även S.H.I.E.L.D., The Originals, Almost Human, Dracula med mera. Dessutom har vi ju även serier från tidigare att titta på. Arrow säsong 2 är ju något som jag ser fram emot. New Girl hade en enormt bra andra säsong som jag hoppas att de fortsätter med. Nick och Jess liksom. Vi har även sista säsongerna (antagligen/förhoppningsvis) av How I Met Your Mother och Grey's Anatomy framför oss. Grey's är ju blä sedan flera år tillbaka så jag hoppas verkligen att det blir sista säsongen nu. HIMYM tycker jag är helt rätt att det lägger, hoppas bara på att få ett bra avslut från den serien.

Även fast detta är ganska långt fram så har vi ju även 50th anniversary special den 23/24 november att ser fram emot. Då David Tennant och Billie Piper kommer tillbaka och vi får säga hej då till Matt smith som the Doctor. Sedan återkommer säsongen som vanligt med ett Christmas Special runt jul och sedan senare under våren, antar jag.

Det är väl det jag har att dela med mig av för tillfället. Jag tror vi har en lovande höst framför oss men många spännande serier.

Vad ser ni fram emot i tv-serie hösten?!

 Premiärdatum och kalender över hösten och dess tv-serier!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar