lördag 17 november 2012

Hush Hush #4: Finale - Becca Fitzpatrick

Nora and Patch thought their troubles were behind them. Hank is gone and they should be able to put his ugly vendetta to rest. But in Hank's absence, Nora has become the unwitting head of the Nephilim and must finish what Hank began. Which ultimately means destroying the fallen angels - destroying Patch. (Beskrivning lånad från Goodreads.com)

Finale och de andra böckerna i Hush Hush-serien är bra böcker. De har en bra handling, bra karaktärer, de är väldigt bra skrivna och har en spännande mytologi. Men ändå får jag inte den här känslan som man får när man läser riktigt bra böcker.  Vilket är väldigt tråkigt för det är bra böcker. Men de når liksom inte hela vägen fram. Tyvärr. 

Jag vet inte vad det beror på. Men så är det. När jag läser dem i alla fall. Hoppas att ni andra får en bättre känsla när ni läser dem. Förhoppningsvis. 

Jag tror ändå att min favorit är Noras val, eller Silence som den heter på engelska, även fast namnet på boken är helt ofattbart


PS. Becca Fitzpatrick kommer nästa år eller året därefter med en ny bok. Vet inte/tror inte att det kommer att bli en serie men vem vet?! Här har ni en länk till Goodreads om boken. Verkar helt okej. Gillar att den ska utspela sig under vintern. Det finns inte så enormt många böcker som gör det(eller?). Så det är jag peppad för. Snöstorm - YEY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar