onsdag 21 november 2012

Ej tecknade Disney-filmer x3




Starstruck
Under ett besök i Los Angeles får en småstadsflicka en oväntad bonus då hon stöter på en popstjärna som hennes syster alltid velat träffa.

Avalon High
När en flicka byter skola till Avalon High inser hon snart att skolan är en modern variant av Camelot, med riddarna kring runda bordet och allt.

Projekt Prinsessa
Ett litet land invaderas av en diktator och tonårsprinsessan Rosie flyttas i säkerhet till USA:s landsbygd, där hon får nya vänner och lär sig mycket om livet.


Detta är inte direkt bra filmer. Men av någon anledning har jag sett dem ett antal gånger. Avalon High var faktiskt första gången, men de andra har jag sett ett par gånger tidigare - minst. Så man kan ju tänka sig att de har några bra kvaliteter. 

De är, bland annat, roliga. De ligger också inom fina/trevliga ramen. Kombinera detta med att de inte är enormt långa(runt 1h 30 min kan jag tänka mig) så blir de ett bra tidsfördriv. 

Samtidigt är de ganska ofta ganska löjliga. De är i samma liga/klass som High School Musical, Hannah Montana m.fl. Bara så ni vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar