måndag 7 maj 2012

Alltså seriöst!


Snart blir jag riktigt arg på det här. Ännu en bok som jag beställt har blivit avbeställd. Taskigt.

Vad ärd et som är så svårt med att bara leverera böckerna som jag köpt. Först avbokade Bokus min City Of Lost Souls, och igår avbokade Adlibris min Insurgent. Jag har letat runt på CDON, Adlibris och Bokus i flera dagar men än så länge har jag inte lyckats köpa Insurgent, även fast den släpptes den 1 maj i resten av världen. COLS har jag lyckats boka på CDON, releasedatumet på den är den 8 maj, så vi får se om jag får den eller inte.

Grejen är ju att man inte kan gå till en vanlig svensk bokhandel, Bokia och Akademibokhandeln, och köpa utländska böcker på engelska. De finns oftast inte, i alla fall inte här i Jönköping. Vilket vi inte ens ska gå i på. Men problemet uppstår ju då när inte ens internetbutikerna har böckerna vi vill köpa och panik uppstår. Det är inte heller helt okända böcker vi pratar om. Utan detta är framtida bestseller, typ ALLA väntar på dessa, men till Sverige kommer dem inte.

Svenska butiker i sig är grymt dåliga på att ta in nya böcker. Som sagt, i alla fall här, exempelvis släpptes Sarah Dessens nya bok förra veckan, inte ett spår av den i butiken. Inte det minsta lilla. Riktigt dåligt.

Nu tänker säkert några av er att jag borde ha tålamod att vänta ett par veckor till på att läsa fortsättningen, men nej, det kan jag inte. Herregud. Jag typ dör bara jag tänker på allt som kan hända i fortsättningen. Ni som älskar böcker där ute förstår säkert vad jag menar. Ni andra... har ni läst dessa böcker eller? Herregud!

Men tack för att jag fått ventilera mig lite angående detta. Det är antagligen möjligt att ni inte förstår något av detta. Men tack ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar