tisdag 20 mars 2012

Out of Sight, Out of Time - Ally Carter

Femte boken i Gallagher Girls serien och jag ska försöka att inte avslöja allt för mycket om handlingen. Cammie börjar i alla fall sitt sista år på Gallagher Academy, innan hon får börja arbeta på riktigt och förhoppningsvis överlever hon så pass länge. För  er som läst fyran, så gör hon det hon säger på slutet att hon ska göra.

Jag tycker att den är bra, dock när den inte upp till bok nummer tre standard(det är den bästa i serien enligt mig!). Men fortfarande den innehåller det man förväntar sig av Ally Carter och Gallagher Girls. Den har en bra och spännande handling. Nu är det ju ganska seriös handling i det med, men fortfarande finns humorn med i det hela. Vilken är oslagbar. Exempelvis: "They hot-wired her bed." (på svenska: "De tjuvkopplade hennes säng.") Vem kommer på något sådant som att tjuvkoppla en säng? Och karaktärerna. Och han(tyvärr, det är allt ni får om honom, läs boken!). Jag gillar att den är skriven ur Cammies perspektiv, för ibland är man lika ovetande som hon.

För min del hade den faktiskt kunnat vara aningen längre. Vissa scener skulle kunnat vara lite längre,  kanske skulle det funnits någon mer. Och kanske lite mer spänningsbyggnad, men överlag en bra bok.

Det är en liten resa att läsa den här boken.  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar