onsdag 7 mars 2012

Footloose (2011)

En remake av klassikern Footloose, som jag för övrigt inte har sett. Filmen handlar om en kille som flyttar till en stad, där det finns ganska konstiga förbud, bland annat får man inte dansa eller spela hög musik. Och det är något som många egentligen inte finner sig i, men de håller på det i alla fall, tills nu.

Ganska dålig film. Visserligen är den roligt ibland men överlag är det inte någon större kvalitet på den. Inte alls något man verkligen måste se. I så fall är de nog större klass på originalet, vilket inte skulle vara särskilt svårt att uppnå.

Alla dessa remakes. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Man kanske når ut till en ny skara människor när man gör nya versioner, jag valde att se den nya istället för att gå på den gamla direkt. På så sätt kanske det kan vara lyckat att gör remaker. Men samtidigt känns det som en förolämpning mot de som gjorde filmen från början och det finns ingen som helt originalitet eller nyskapande i att göra en remake, så sluta med det. Seriöst, det blir oftast inte bättre än vad det var från början. För min del får det göras filmer som kanske har liknande handling som gamla filmer, men då måste man göra något annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar