söndag 4 mars 2012

Döda flickors dans - Rachel Caine

Andra delen i serien Morganville. Till första boken skrev jag faktiskt  en av mina första recensioner till den här bloggen, den höll dock inte tillräckligt hög standard för att få vara med. Vilket på riktig betyder att jag faktiskt inte ens har skrivit klart den recensionen om jag kommer ihåg rätt. Tillbaka till nutid. Morganville handlar om en stad där det finns massa vampyrer och de driver staden kan man säga. Människorna är typ aldrig säkra ute på kvällarna och d måste svära trohet mot vampyrer för då är de "säkrare". Det är lite krångligt med systemet som finns där i den staden.

Ettan var inte enormt bra. Tvåan däremot är mycket bättre, fast ändå inte jättebra. Jag kan tycka att serien är lite omogen. Vet inte direkt vem den riktar sig till men jag får inte alls känslan av att det som händer är icke barntillåtet. Tillviss del är det icke barntillåtet men man får ändå inte den känslan när man läser de scenerna, det tycker jag är ett litet misslyckande. Det är en bra story men man skulle kunna få ut så mycket mer av det.

Vill man ha en lätt helgläsning som inte är särskilt djup tycker jag att det här kan vara ett alternativ. Men vill man läsa en bra vampyrserie är detta fel bok att satsa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar