måndag 2 november 2015

Strike Back s.1-4(5)

Den här actionfyllda thrillerserien handlar om den brittiska underrättelsetjänstens topphemliga organisation Sektion 20. Michael Stonebridge, en brittisk sergeant i elitlaget för terrorismbekämpning, och Damien Scott som tidigare arbetade för amerikanska Delta Force samt deras team reser världen runt i jakten på den livsfarliga terroristen Latif som planerar en stor attack. (beskrivning lånad från cdon)

Först och främst måste jag säga att det är högst förvirrat angående hur många säsonger som det faktiskt finns. Jag har sett 4 säsonger, men enligt källor (imdb) så finns det 5 säsonger. HBO Nordic har tydligen inte den första säsongen av någon anledning. Den verkar dock vara annorlunda så kanske därför. 

De två första säsongerna(som jag såg) såg jag för något år sedan, kommer inte ihåg jättemycket från det. Dock tycker jag att de två senaste säsongerna har varit helt okej. Det blir lite samma sak om och om igen, och det innehåller en del pinsamma bromance scener. Men det är samtidigt underhållande och spännande. Strike Back är skapat/producerat av Cinemax, för er som har sett Banshee, kan förstå vad det innebär. Det finns egentligen ingenting som är off-limits inom deras "moraliska ramar". Vilket jag gillar!

Överlag tycker jag att det är en sevärd serien. Man måste kanske vara lite intresserad av underrättelse-organistationer och typ Call of Duty för att gilla det, men Stonebrigde och Scott har en härlig relation och det är roligt och spännande att följa dem på deras uppdrag.  

PS. kan ju säga att jag återupptog serien efter att ha sett de första avsnitten av Blindspot, där Scott, eller Sullivan Stapleton, spelar en av huvudrollerna! För övrigt en väldigt bra serie än så länge! Kolla in den! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar