onsdag 25 november 2015

Hunger Games: Mockingjay part.2

As the war of Panem escalates to the destruction of other districts by the Capitol, Katniss Everdeen, the reluctant leader of the rebellion, must bring together an army against President Snow, while all she holds dear hangs in the balance. (beskrivning lånad från imdb, finns även på cdon)

Läs om de tidigare delarna: Hunger Games, Catching Fire, Mockingjay part.1!

Vilken avslutning. Jag tyckte ändå att den första filmen också var bra men sedan dessa har de bara blivit bättre. Mockingjay part.1 var lite av en filler nu inför den sista, som var riktigt, riktigt bra. 

Det var länge sedan jag läste boken(och även såg de tidigare filmerna för den skull) men jag tycker att de har med de  nyckelscener som jag verkligen kommer ihåg från boken. Vilket är bra. Sedan är det delar jag inte riktigt kommer ihåg men som jag ändå tycker att de gör på ett bra sätt. 

Jag nämner detta i varje inlägg jag gör om Hunger Games. Men, Jennifer Lawrence. Hur fantastiskt duktig är hon inte liksom?! 

Förutom att det tydligen är svårt att göra bra avslutningsscener i serier så är det en jättebra film. Förutom sista sista scenen så lyckas de ändå knyta ihop serien väldigt bra, inte bara på slutet av filmen utan genomgående i hela filmen. Bra flyt och tempo, tidvis otroligt sorgligt och mörkt/dystert, men även väldigt spännande. I det tidigare filmerna har man kunnat skratta åt Haymitch och Effie, men det gick liksom inte i den här filmen - på ett väldigt bra sätt för det skulle inte alls varit passande. Hela filmen har verkligen en dyster ton om man säger så. Jättebra. Verkligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar