fredag 20 maj 2016

Locke & Key vol.1: Welcome to Lovecraft - Joe Hill

Locke & Key tells of Keyhouse, an unlikely New England mansion, with fantastic doors that transform all who dare to walk through them, and home to a hate-filled and relentless creature that will not rest until it forces open the most terrible door of them all! 

Acclaimed suspense novelist and New York Times best-selling author Joe Hill (Heart-Shaped Box) creates an all-new story of dark fantasy and wonder, with astounding artwork from Gabriel Rodriguez. (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)

Bara det faktum att volymen har Lovecraft i titeln lockar mig till den här boken. Kan inte så mycket om Lovecraft i sig, har egentligen bara läst Cthulhu och även några andra verk som är delvis inspirerade av Lovecraft och Cthulhu. Men det bådar märkligheter. 

Den lever minst sagt upp till det. Märkligheter pågår. Till fullo. Jag tycker att det är en välskriven och spännande berättelse. Den är berättad på en bra och intressant sätt. Och dessutom snyggt illustrerat. En bra läsningen helt enkelt.  

Tyvärr, känner jag att den inte lockade mig så pass mycket som jag hade hoppats. Det var liksom inte min grej. Får se om jag kommer fortsätta läsa. Möjligen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar