onsdag 16 december 2015

Batman vol.6: Graveyard Shift - Scott Snyder

 In these tales from BATMAN #0, 18-20, 28, 34 and BATMAN ANNUAL #2, look back to the early days of the Dark Knight, then see the impact of the wake of the death of his son Damian! Plus, has Batman’s worst foe become...Bruce Wayne? This title also includes three pivotal chapters from the epic ZERO YEAR storyline, and a chapter that ties in to BATMAN ETERNAL! (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)

Läs om de tidigare volymerna här: 
The Court of Owls
The City of Owls
Death of The Family
Zero Year - Secret City
Zero Year - Dark City

Detta är ett ihopplock av issues som inte riktigt passat in i de tidigare volymerna som egentligen publicerats mellan de olika storylines:en. Det är en bra volym men inte lika super-spännande som de andra volymerna har varit. 

Här nedan kommer MAJOR SPOILERS för boken. Jag tänker diskutera situationen med Damian. Don't wanna know? Don't read!

Mina frågor är oändligt många men några av de första är: Vem? Vad? Hur? När? Varför? Vi får absolut inga svar i den här boken. Vilket rent ut sagt suger. Damian är en av mina favoriter som har förändrat allt inom Batman-världen för mig. Därför kan man inte bara visa hur förstörd Batman är av att Damian är död. Jag vill ha svar. Jag vill veta hur det hände. Men nej, nej. Det tänker de inte ge mig. Herregud. 

Vad jag har fattat det som dör han tydligen i en av Grant Morrisons sista böcker i hans Batman-run, och att det är det som Snyder nu då visar i den här serien. Dock är det högst oklart. Och om det är så så tycker jag att man ändå kunde ha slängt in ett issue av Morrison i den här volymen också. Precis som man gjorde i volymen 3 i Batgirl-serien. 

Pust. Jag är som sagt väldigt upprörd över det här. Förstår inte hur man kan göra så här. Det är jobbit. hoppas att han kan komma tillbaka på något sätt. Det är vid sådana här tillfällen som jag verkligen hatar att DC comics fungerar som de gör.  

Spoiler-out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar