måndag 20 februari 2017

Batman and Robin vol.3: Death of the Family - Peter J. Tomasi

A direct tie to Scott Snyder and Greg Capullo's Batman, Volume 3: Death in the Family, comes the disturbingly creepy and psychological thriller of Batman and Robin by the all star team of Peter Tomasi and Patrick Gleason.

The Joker returns to test Batman and the extended Bat-family but when he squares off against Batman's son Damian aka Robin! With Batman's life hanging in the balance, The Clown Prince of Crime pushes Robin to his limits and beyond. And with the 300th anniversary of the founding of Gotham approaches, tragedy strikes the Bat-family.(beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, och adlibris)


Death of the Family eventet är riktigt riktigt bra, som helhet och i individuella serier. Batman-volymen är fantastisk, och det här är ett väldigt bra tillägg till den storylinen. Här får vi följa Robins väg till att sitta vid bordet (ni som läst något om Death of the Family vet vad jag menar!). Man får en bra uppbyggnad till själva huvudnumret (skrivet av Snyder vilket även är med i den här volymen). Jokern utnyttjar verkligen det som är Robins ”svaghet”  och ställer Robin i ett omöjligt läge. Faktiskt ganska creepy issues! Bra grejer. 

Första numret i volymen är något konstigt #0-nummer. Jag blev så ställd först för jag kände så väl igen storyn men kunde inte förstå var jag läst det tidigare. Kollade igenom mina Batman-comics men hittade inget. Så tillslut kom jag på det! Första numret var med i den här Batman Antologin som kom på svenska för ett tag sedan. Det var en trevlig liten överraskning! Det är faktiskt ett ganska roligt nummer! Jag gillar det. 

Volymen avslutas med ett lite udda nummer där Damian typ drömmer. Det var lika mycket creepy i det numret som det var fint. Märklig blandning. Vet inte om jag ska tolka det som någon slags "premonition" inför framtiden eller vad, men vi får se vart det här tar vägen. Bra grejer hoppas jag på i alla fall! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar