onsdag 8 februari 2017

Batman vol.9: Bloom - Scott Snyder

As the new Batman, former police commissioner Jim Gordon is in for the fight of his life against the bizarre threat of Mr. Bloom, who controls plant life in Gotham City! At the same time, an amnesiac Bruce Wayne has discovered the truth of his past as the Dark Knight -- now, he must descend into the Batcave and reclaim that painful legacy. With Bruce back in the cape and cowl once more, can the combined skills of two Batmen defeat Mr. Bloom and his minions? (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, och adlibris)


Allt jag recenserat om Batman hittar ni HÄR, inkluderat alla tidigare volymer i den här serien! 

Nu är det typ slut. 😢 

Så sorgligt. Kommer en volym till men det är typ bara 2-3 issues i den som är i den här serien. Men vi kan ta upp mer om the awesomeness av den här serien och hur sorgligt det är att den är slut efter den sista volymen. 

Det här volymen fortsätter på handlingen från Superheavy. Tycker kanske att de två tidigare volymerna (Endgame och Superheavy) var snäppet bättre än den här, men den var fortfarande väldigt bra.  Jag gillar Bloom som skurk. Det är inte de klassiska: Jokern, Two-Face, Penguin och så vidare, utan det är något annat och något nytt. Det gillar jag. Dessutom tycker jag att de forsätter att problematisera Batman och hans roll i Gotham på ett spännande sätt. 

Det är alltid spännande att se vad Batman kan hitta på.

Jag är inte ett jätte-stort fan av hela mekaniseringen av Batman - att de använder robotar/mekaniska dräkter. Det blir lite för mycket ”brute force”, istället för det mer smarta/atletiska/gymnastiska som jag tycker är lite coolare. Hellre att de använder grym teknik i materialen i dräkten men kanske inte att man sätter sig i en maskin. Jag vill ha mer problemlösande/crime-solving och lite mindre "brute force".    


Jag kan hålla på och prata om det här i all evighet. Det är så roligt att läsa den här serien. Sorgligt med bara en volym kvar. Den sista volymen är nog officiellt redan släppt och går att läsa, men väntar på paperback-volymen som släpps den 21/3 (om jag inte minns helt fel). Kolla bara på omslaget: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar