fredag 13 mars 2015

Batman vol.3. Death of the Family - Scott Snyder

After having his face sliced off one year ago, the Joker makes his horrifying return to Gotham City! But even for man who's committed a lifetime of murder, he's more dangerous than ever before. How can Batman protect his city and those he's closest to? It all leads back to Arkham Asylum... (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)

Det här är sjukt bra. Otroligt spännande handling. Jokern är lika störd och äcklig som vanligt. Intressanta kopplingar till Red Hood byggs upp. Och en massa annat bra. 

Bilden nedan förändrade typ hela min syn av Batman. Den kommer från den första volymen i den här serien. Och de förändrade allt. Efter att ha sett Nolans Dark Knight-trilogy så upplevde jag Batman som en väldigt ensam karaktär. Förutom Alfred, som han ändå inte heller alltid var helt överens med, så hade Batman egentligen ingen annan i sin närhet utan han var väldigt ensam. Men den här serien, många av de andra från The New 52 och även många av de animerade Batman filmerna, tycker jag ger en helt annan bild. Där han faktiskt har sina kompanjoner som faktiskt vet vem han är och är en stor del av hans liv. Jag gillar det. Jag tycker det gör Batman till en mer komplex karaktär. Det är också ganska mycket roligare än om Batman hade varit helt själv. Tummen upp för det! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar