tisdag 1 april 2014

Thor

The powerful but arrogant god Thor is cast out of Asgard to live amongst humans in Midgard (Earth), where he soon becomes one of their finest defenders. (beskrivning lånad från imdb, finns även på cdon)

Inte världens bästa film men ändå. Mytologi/gudar - tummen upp! 

Detta var andra gången jag såg den här filmen och det fanns lite av en anledning till detta. Min Syster har ett tag argumenterat för att Loki inte är ond utan bara missförstådd. Jag var ju självklart då tvungen att undersöka detta närmare. 

Och jag måste säga att jag håller med. Det är ju Thor, och inte Loki, som attackerar the Frost Giants och startar kriget. Sedan försöker ju Loki ena dessa riken genom sig själv och vara ledare över alla. Loki försöker ju göra något bra men resultatet blir kanske inte riktigt det önskade. Eller har jag missat något helt och hållet? Är det inte så det är? 

Därav är det ju fel att se honom som skurken i filmen!

Ska ta och kolla in 2:an nu med!

2 kommentarer: