fredag 28 februari 2014

Serenity: Leaves on the Wind #1!

Först Firefly, sedan Serenity och nu.... Serenity: Leaves on the Wind!


Detta är alltså FORTSÄTTNINGEN på Firefly och Serenity. Jag upprepar: DETTA ÄR FORTSÄTTNINGEN PÅ FIREFLY!!!!!!

Sedan tidigare finns det några stycken comic books som handlar om den här världen men jag är inte säker på om någon av dem är en officiell fortsättning - tror inte det. Detta är alltså den första delen av en, än så länge!, 6 nummer "säsong". Den utspelar sig ett antal månader efter händelserna i Serenity.

Det här numret ger oss en sammanfattning av vad det var som hände i Serenity och även en update om hur läget är nu. Känns som en bra början. Jag blir glad av att bara tänka på det.

Det är visserligen ett annat format än vad vi är vana vid sedan tidigare. Dock tycker jag att mina erfarenheter med Buffy säsong 8+9 har visat att det fungerar att fortfarande behålla den rätta känslan även i andra medium. Än så länge tycker jag att de känns väldigt bra med setting, karaktärerna och språket - det känns väldigt Firefly. Exempelvis det här:

Mal, Kaylee och River! 
Ser fram emot de kommande numren. Möjligt att jag även kommer att spendera helgen med att kolla på Firefly. Det är ju som sagt bara 14h.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar