torsdag 27 december 2012

In Honor - Jessi Kirby

Honor receives her brother's last letter from Iraq three days after learning that he died, and opens it the day his fellow Marines lay the flag over his casket. Its contents are a complete shock: concert tickets to see Kyra Kelly, her favorite pop star and Finn's celebrity crush. In his letter, he jokingly charged Honor with the task of telling Kyra Kelly that he was in love with her. (Beskrivning lånad från cdon.com)

Honor bestämmer sig för att hon ska åka till konserten och beger sig ut på en road trip till Kalifornien. Dock inte helt ensam, utan med Finns f.d. bästa vän Rusty.

Me Like.

Jag har velat läsa den här boken i ett bra tag, men det har inte blivit av förrens nu när jag fått den i julklapp i år. Men jag är nöjd. Den är riktigt bra.

En bra road trip-bok liksom - what's not to love. Bra handling/bra händelser under tidens gång. Den är rolig samtidigt som den är lite sorglig, på ett inte lika extremt sätt som The Fault In Our Stars. Den är väldigt lik Fyra dagar, Fyra nätter(Amy and Roger's Epic Detour).

En trevlig och bra dagsläsning.

Spoiler: Jag är lite besviken på slutet. Jag hoppades på att det skulle hända mer mellan Honor och Rusty. Jag vet att storyn inte handlar om dem men ändå jag kan väl ändå få drömma och hoppas och vilja. 

Någon som har läst något annat av Jessi Kirby, typ Moonglass? Är den också något bra?!

PS. "Me Like" är inte en felskrivning av något slag utan en referens till Wild Child.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar