måndag 25 maj 2015

Batgirl #1 - Gail Simone

Barbara Gordon is back as Batgirl—and she’s going to have to face the city’s most horrifying new villains as well as the dark secrets from her past. You won’t want to miss this stunning debut issue from fan-favorite BIRDS OF PREY writer Gail Simone! (beskrivning lånad från goodreads)

Jag har sett fram emot att läsa den här. Och jag är inte besviken. Det är först på senare tid(post- Death of the Family typ) som jag har förstått att Barbara Gordon (Detective Gordons dotter!) är Batgirl. Det är ju as-häftigt. 

Jag tycker att första numret börjar jättebra. Den har en spännande nuvarande story med "The Brisby Killers", spännande möjligheter för framtida berättelser med "The Mirror" snubben och väldigt spännande antydningar till previous events. 

Jag gillade även att den visade både Batgirl och Barbara Gordon och jag tror att båda delarna av berättelsen kan ha potential att bli mycket spännande. Hoppas det i alla fall! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar