fredag 23 oktober 2015

Voodoo #1 - Ron Marz

Who is Voodoo? Is she hero, villain – or both? Learn the truth about Priscilla Kitaen as she leaves a trail of violence across America. Discover the new DCU through her eyes, because the things she sees are not always what they seem… (beskrivning lånad från goodreads)

Förlåt, men jag sitter här och bläddrar igenom The New 52 för att fräscha upp mitt minne angående vissa nummer, och jag kan inte sluta skratta åt det här. Kolla in bilden nedan. Herregud, liksom!

Det är en av de få kvinnliga karaktärerna som har en egen serie som är döpt efter henne och de väljer att göra det här som första sida och  överhuvudtaget som första nummer i serien. Why?! 

Det finns liksom ingen direkt anledning till att hon arbetar som strippa och hon slutar sitt jobb i slutet av dessa 20 sidor. Så varför var det tvunget att vara med överhuvudtaget?! Hela den här grejen gör bara att själva storyn kommer i andra hand. Typ det faktum att hon typ kan göra någonting som jag inte riktigt förstår (typ kolla in i folks huvuden?!) och att hon är en shapeshifter! Vilket känns jättehäftigt och hon verkade ha en story att berätta. Men på grund av inledningen så skippar jag nog att läsa vidare av detta. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar