onsdag 14 oktober 2015

The New 52: Green Lantern

Green Lantern #1 - Geoff Johns
The red-hot GREEN LANTERN team of writer Geoff Johns and artist Doug Mahnke introduce an unexpected new Lantern. (beskrivning lånad från DC comics)

Green Lantern delen av The New 52 har jag faktiskt haft lite förväntningar på och har hoppats att jag skulle tycka om de berättelserna. Och nu när jag har läst de har jag lite blandade åsikter om detta. Kanske ingen egentligen som jag klockrent älskade direkt när jag läste det - tyvärr! Men ändå lite roligt, det är som sagt svårt i vissa fall att säga så mycket efter att bara ha läst ca 20 sidor av en story.

Framför allt känner jag att man kastades in alldeles för mycket mitt i - som att man vet allting om Green Lantern och har koll på karaktärer liksom. Det har jag verkligen inte. Jag förstår att de utgår från ett läge där de var då(2011) i förhållande till vad som hänt tidigare och att de ändå måste föra storyn vidare. Men hade gärna velat veta lite mer omkring-info. Dock är det samtidigt möjligt att de kommer att utforska de tidigare händelserna mer senare i fortsatta nummer. Utöver det har jag inga motsättningar mot den här storyn.



Green Lantern: New Guardians #1 - Tony Bedard
Kyle Rayner has assembled the most powerful team in all the universe, selected from the full spectrum of corps. But can he even keep this volatile group together? (besk. lånad från goodreads)

Kanske inte så mycket att Kyle Rayner aktivt valde hans team-mates, vilket indikeras i beskrivningen ovan, utan snarare att han själv också blir utvald!

Även fast jag inte förstå allt, typ vad är grejen med de dvärgarna? och hur många olika "färg" coprs finns det? och en hel del annat, så får vi här följa med från starten av Kyle Rayners corps-karriär. Vilket sker aningen oväntat för honom.

Lämpligt nog är han typ tecknare eller konstnär/artist vilket gör att han har livlig fantasi och hand projektioner med ringen blir därför ganska häftiga!

Vi får väl inga större indikationer på vad det här kommer att handla om, men tycker ändå att det är ett spännande första nummer i serien.



Green Lantern Corps #1 - Peter J. Tomasi
When deadly conflicts emerge across the universe, it's up to Guy Gardner, John Stewart and an elite Green Lantern strike force to keep the peace – or else. (besk. lånad från goodreads)

Tydligen känner världen till The Green Lanterns och även deras alter ego - vilket gör det lite svårt för dem att passa in i samhället som "vanliga" medborgare. Superhero-giget genererar kanske inte alltid så mycket inkomst nämligen. Dock verkar det som att de nu behövs återigen.

Är kanske inte helt såld på Green Lantern Corps, eller någon av de andra, men det är en spännande story, häftiga miljöer och andra världar. Även bra upplägg på den tycker jag.




Red Lanterns #1 - Peter Milligan
Atrocitus and his Red Lantern Corps return in their own series, battling against injustice in the most bloody ways imaginable! (besk. lånad från goodreads)

Ehhh. Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Är faktiskt inte det minsta intresserad av den här comics:en. Tyvärr, men den lockar inte alls. Jag har läst den men jag kan inte berätta vad den handlar om - överhuvudtaget. Red Lanterns. That I know but nothing else. Sorry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar