söndag 25 oktober 2015

Deathstroke #1 - Kyle Higgins

"Friends die, family disappoints, but a legacy... That lives forever." Slade Wilson is the best mercenary in the DCU, and he's been doing this a long time. Some might say too long. But they'll learn: Never turn your back on Deathstroke the Terminator. He won't quit, no matter how high the stakes. Kyle Higgins (BATMAN: GATES OF GOTHAM) and Joe Bennett (TEEN TITANS) team up to bring you the finest in mayhem and gore. (besk. lånad från goodreads)

Ah, Mr. Wilson. What a badass!

Har sett fram emot att läsa den här och Suicide Squad som kommer efter. Hade väl inga direkta förväntningar så var inte besviken på någonting. 

Jag gillar att man känner igen honom(vilket jag gör från Arrow och någon animerad film tror jag). På sättet han är och hans hållning och liknande. Dessutom det faktum att han är jäkligt badass, och bara kastar sig ut ur flygplan som om det inte är någonting. And nobody messes with Deathstroke - and if you do he'll kill you! Haha! Underbart. 

Jag undrar vad han INTE skulle göra. Om det finns någonting som gör över gränsen även för Deathstroke?!

Roligt att ha läst ett nummer om Deathstroke i alla fall. Nu när jag tänker på det hade det kanske varit kul att läsa mer om hans historia! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar