måndag 4 augusti 2014

Mina hemligheter - Sophie Kinsella

Emma är som vilken tjej som helst. Hon har några få små hemligheter.

HEMLIGHETER SOM...
... hennes mamma inte får veta om:
1. Jag miste min oskuld tillsammans med Danny Nussbaum i gästrummet, medan mamma och pappa satt nere i vardagsrummet och tittade på Ben Hur.

... hennes pojkvän inte får veta om:
2. Jag väger 59 kilo. Inte 52, som min pojkvän Connor tror.
3. Jag har alltid tyckt att Connor är lite lik Ken. Ken i Barbie och Ken, alltså.


... hennes kollegor inte får veta om:
4. När min kollega Artemis retar gallfeber på mig vattnar jag hennes krukväxt med apelsinjuice. (Det blir nästan varje dag.)
5. Det var jag som hade sönder kopiatorn den där gången. Och faktiskt alla de andra gångerna också.

...hon inte delar med någon i hela världen:
6. Stringtrosor gör ont.
7. Jag förfalskade mitt mattebetyg för att förbättra mitt CV.
8. Jag har ingen aning om vad bokstäverna i NATO står för. Eller vad NATO är...

Men så avslöjar hon plötsligt alla sina hemligheter för en okänd snygging ombord på ett flygplan. En man som hon aldrig trodde hon skulle träffa igen. Men ödet vill annorlunda...

(beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)

Bästa sommarläsningen. Lättsam och rolig, precis som det ska vara på sommaren. Jag vet inte hur många gånger jag har läst den här men det har blivit en del gånger över åren. Det är nog min favoritbok av Sophie Kinsella med, är inte alls lika pinsamt jobbig som många av Kinsellas andra böcker är(Shopaholic till exempel) utan snarare söt, trevlig och skrattframkallande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar