fredag 13 december 2013

The Hobbit: The Desolation of Smaug

The dwarves, along with Bilbo Baggins and Gandalf the Grey, continue their quest to reclaim Erebor, their homeland, from Smaug. Bilbo Baggins is in possession of a mysterious and magical ring. (beskrivning lånad från imdb)

Sagan om ringen. The Hobbit. Peter Jackson. Det är typ det bästa som finns. Det är bara så bra. 

Grundkonceptet och handlingen i sig är ju stark redan från början och det är verkligen en häftig värld att se och som de har att arbeta med när de gör filmen. 

Jag gillade verkligen tillägget som de har gjort till boken i och med att man får se vad Gandalf har för sig när han inte är med dvärgarna och Bilbo. Jag tyckte det var väldigt spännande att man utvecklade det som bara nämndes i en kort liten mening i boken. Jag förstod inte hela grejen med the Necromancer efter att jag sett första filmen - överhuvudtaget. Sedan när det väl gick upp för mig så skapades det en häftiga tankar hos mig som de nu visa i filmen. Så det gillar jag. 

Jag blir helt förundrad av dessa filmer. Jag bara sitter där, stirrar och tar in allt det här och känner: WOW! Jag fick verkligen den upplevelsen när jag såg den här filmen och det är ett jättebra betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar