tisdag 22 januari 2013

Nya böcker!

Två nya böcker landade i brevlådan häromdagen... förhoppningsvis har jag några mer som landar denna eller nästa vecka - men det tar vi mer om då!


Först har vi Obsidian av Jennifer L. Armentrout som jag fattat det som att många gillar, förhoppningsvis även jag. Jag kände också att det var dags för något nytt. Det är väldigt mycket prequels som kommer just nu och senare i vår, som man redan känner till. Men här har vi något nytt och spännande. Så det ska bli roligt att läsa!

Sedan har vi Saga, vol.1 av, en av mina favoriter, Brian K. Vaughan, som även gjort Y: The Last Man och ett antal nummer av Buffy The Vampire Slayer s.8. Det är alltså en graphic novel. Jag gillar verkligen Y: The Last Man, så jag har en hel del förväntningar även på Saga, men det jag hunnit läsa/sett hittills ser riktigt bra ut. Det är verkligen fantasifullt, roligt, hemskt, absurt. Våld, sex, död, äventyr, spänning. Allt. Sååå bra! Gilla. 

För er som är intresserade av Ally Carter, Gallagher Girls och Heist Society, släpptes idag hennes crossover-novell, Double Crossed. Gratis, finns på nätet(HÄR) att ladda ner som pdf(har dock inte hittat den på iBooks ännu - kanske kommer!). Det är alltså en fristående novell, med några karaktärer från både hennes serier. Typ 100 sidor. Hoppas på en kort trevlig liten rolig läsning. 

Ps. sorry för de otroligt dåliga bilderna... :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar