onsdag 30 november 2011

Zombies!

Lagom passande till mitt-säsong-uppehållet av The Walking Dead är jag up-to-date med avsnitten. Passande.

Det hela började med att jag för ett antal veckor sedan klickade runt på internet och letade efter graphic novels eller comic books att börja läsa. På något sätt ledde det mig till tv4s hemsida, där de hade 4 pdf filer med den första boken i serien, jag tror det var hela men det kan ha varit någon förkortad version. Jag har hört talas om serien innan, och sett lite klipp från serien, men aldrig riktigt fastnat för det. Och så läste jag boken; whops, hejsan sa.och här är vi nu och jag har sett alla utkomna avsnitt.

Det är en hat-älske serie. Ibland bara hatar man den; stämningen och lite allmänt äckligt. Och man bara vet att det kommer komma en jävla zombie och försöka äta upp en. Men samtidigt älskar man den stämningen. Det är inte överdrivet, utan det är ändå helt okej att titta på liksom. Serien handlar inte om zombiesarna utan dem är bara med där i berättelsen, det handlar om ett antal människor som försöker överleva.

Finns det någon film eller annan tv-serie som är väldigt lik den här? Jag är ganska säker på att jag inte sett serien tidigare, men allting är så himla bekant. Speciellt i säsong två. Det är helt sjukt vad det känns som något annat jag sett, men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara! Utan att förhoppningsvis avslöja allt för mycket, det jag tänker på är allt med gården, ladan, gubben i huset, dottern och killen m.m. Någon som sett det som vet vad jag blandar ihop det med?

Jag tycker att det är en helt okej serie att se. Just nu har det varit som ett avbrott från de vanliga serierna, men i framtiden kommer jag antagligen att börja följa det veckovis. Gillar man övernaturligt och vill ha många nära-döden ögonblick är det bara att börja titta. Angående det övernaturliga: Många tv-serier, filmer, böcker är för tonåringar(ungdomar) det är inte denna. Men är du tonåring kommer du fortfarande att gilla den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar