onsdag 2 november 2011

Twilight maraton!

Har spenderat dagen framför tv:n och ett Twilight maraton, som uppladdning inför permiären av Breaking Dawn om två veckor. och här kommer typ en sammanfattning av mina åsikter kring dessa filmer:

1) Bra-igheten
Det är inte några särskilt bra filmer, allvarligt talat. Ibland vill man bara plocka fram låtsas shot-gunen, placera den under hakan och trycka av. Men det finns ändå någonting hos filmerna som jag gillar, och som gör att jag ser dem gång på gång. Vilken faktor det är har jag dock inte listat ut än.

2) Musiken
Jag älskar musiken i filmerna. Speciellt i New Moon, det är nog världens bästa soundtrack - oslagbart! *Inser att jag inte lyssnat så mycket på låtarna ur Eclipse och att jag borde köpa den skivan.*

3) Mitten partiet i New Moon
Om man skulle ta bort delarna med Voulturi och Edward i New Moon skulle det faktiskt vara en helt okej film, alltså typ början och slutet av filmen. Från och med att Bella är deprimerad, och genom hela vänskapen med Jacob, fram till att Alice kommer tillbaka är bra. Min favorit scen är när "the wolf pack" jagar Victoria genom skogen. Miljön, sättet de filmar, musiken = PERFEKT!

Även fast filmerna inte är de bästa, är det ändå nästan filmer man måste se, för att få veta vad många snackar om. Så... se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar