söndag 30 oktober 2011

Tintin. Enhörningens hemlighet

En sammanslagning av tre stycken Tintin böcker; krabban med guldklorna, enhörningens hemlighet och Rackham den rödes skatt. Jag antar att det är i dessa han först träffar några av de andra karaktärerna som Dupont och Dupond och Kapten Haddock. För mig är det inte Tintin utan dem. Men de är inte med i dem böckerna jag läser just nu(de tre första). det är så mycket roligare med dem. Dupond och Duponts dumhet kan man ju inte låta bli att skratta åt, eller Kapten Haddocks återkommande "Bomber och Granater".

Filmen var faktiskt riktigt bra. Den var väldigt underhållande och rolig. Spännande. Äventyrlig. Jag tycker att själva världen var snyggt gjord. Peter Jackson och Steven Spielberg har lekt med 3D funktionerna och sättet de filmar på.

Det här var min första 3D film och det var lite konstigt. Jag tyckte att man inte fick lika bra skärpa över hela bilden och det störde jag mig lite på. Men jag kan tänka mig att jag fokuserade på det så mycket eftersom det var annorlunda från "vanlig" bio och det var först gången jag så det så här. Antagligen tänker man inte lika mycket på skillnaderna nästa gång. Ibland fick man verkligen den här känslan av att saker "kommer ut ur" bioduken.
En jättebra film, se den, även fast ni kanske inte gillar eller känner till Tintin!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar