onsdag 11 februari 2015

The Massive vol.1 - Brian Wood

In this first volume of Brian Wood’s new, sprawling postapocalyptic epic, follow the crew of the Kapital from the flooded remnants of Hong Kong to Unalaska, with stops in Antarctica and Mogadishu, as post-Crash ethics and economics are explored across a broken world. 
(beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)

Nu, så här några veckor efter att jag läst boken, så är jag mer taggad att läsa vidare än vad jag var när jag läste den. Den är bra och spännande. Jag gillar temat med post-apokalyps. Det är alltid spännande att sätta sig in i hur andra tror att världen kommer se ut "efter". Det Brian Wood gör så fantastiskt bra, är hur han kopplar sin postapokalyptiska verklighet till händelser som vi har upplevt i verkligheten. Naturkatastrofer, konflikter m.m. Det gör det hela mer skrämmande. 

Ska tänka lite mer på det här, sedan kanske det blir att läsa fortsättningen med. Man undrar ju... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar