måndag 24 oktober 2016

Batman: Whatever Happened to The Caped Crusader? - Neil Gaiman


Best-selling author Neil Gaiman (The Sandman) joins a murderer's row of talented artists in lending his unique touch to the Batman mythos for this Deluxe Edition hardcover! Spotlighting the story "Whatever Happened to the Caped Crusader?" from Batman #685 and Detective Comics #852, Gaiman joins artist Andy Kubert and inker Scott Williams for a story that shines a new light on the Batman mythos. Batman: Whatever Happened to the Caped Crusader? also collects Gaiman stories from Secret Origins #36, Secret Origins Special #1, and Batman Black And White #2. This collection is not to be missed! (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)


Har lånat den här från bibblan tidigare, läste då några sidor men kom inte så långt. Men tänkte att jag skulle ge den en chans till ändå! 

Jag tror att titeln refererar till grejer, men jag har inte riktigt kunskapen om vad den refererar till! Tyvärr. Jag tyckte att de var ett roligt koncept. När man får höra olika versioner av ”Whatever happened to the Caped Crusader?”. Dock gör dem den här märkliga grejen när de försöker knyta ihop säcken på slutet men som vanligt lyckas de bara med att förvirra mig. Det är en förmåga. 


Kul att ha läst en Batman-comics av Neil Gaiman, men dock generellt inget märkvärdigt. Det är lite ”Whatever” om man säger så. Tyvärr! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar