måndag 15 februari 2016

The 5th Wave

Four waves of increasingly deadly attacks have left most of Earth decimated. Cassie is on the run, desperately trying to save her younger brother. (beskrivning lånad från cdon)

Läs min recension på boken här! 

I och med att jag inte var jättehypad över boken, så hade jag inga direkta förväntningar på filmen heller. Dock måste jag säga att jag gillade filmen. Den var helt okej liksom. 

Jag tycker att den här berättelsen gjorde sig bättre som film än som bok. Jag tycker att de får till bakgrundsberättelsen väldigt bra och bygger handlingen bra i filmen med de olika vågorna och så. Sedan håller filmen en okej kvalitet hela vägen igenom. 

Förutom vid vissa scener. Ni vet när man samtidigt vill dö av pinsamhet och skratta åt löjligheten i "romance"-scenerna. Dem scenerna. Det finns ett par sådana som är ofantligt dåliga. Min fråga är det här: Tycker filmskaparna att de är bra scener? Oförståeligt. Eller är det bara jag och mina biokompanjoner som tycker det?! 

Utöver de scenerna så tycker jag att de levererar en helt okej film som är sevärd. Konceptet är jätteintressant så det finns många bra saker med filmen med utöver de där scenerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar