onsdag 24 februari 2016

Jessica Jones s.1

A former superhero decides to reboot her life by becoming a private investigator. (beskrinving lånad från imdb)

Av någon märklig anledning har jag inte skrivit något om Jessica Jones även fast jag såg serien så fort den kom i höstas. Märkligt men så kan det bli ibland.

Det är nog ingen som läser bloggen som har missat att jag är intresserad av superhjältar och comics, därav så var jag ju självklart väldigt peppad inför det här. Hade ingen koll på karaktären eller någonting innan så det var väldigt intressant att lära känna en ny karaktär inom Marvel-världen. Netflix och Marvel har ju ett omfattande samarbete pågång med olika serier och första säsongen med Daredevil som kom tidigare förra året var ju väldigt bra. Och jag tycker att det här fortsätter minst lika bra.

Jessica Jones är en väldigt intressant karaktär att följa och premisserna för hela serien är också jätte-intressanta. Älskar att hon är en PI, och dricker asmycket och är som hon är. Det är verkligen inte den typiska superhjälten - vilket i detta fallet är väldigt positivt. Det här är en ganska mörk berättelse och som superhjälte-berättelse så har den inte många av de hämningar som typiska verk har. På det hela sammantaget så blir det verkligen riktigt bra. 

Något måste man självklart nämna om David Tennant och hans karaktär Kilgrave. Bara det faktumet att Tennant är med i serien är ett plus. Men dessutom är han fruktasvärt creepy i serien och Tennant gör den rollen väldigt bra. Det gillar vi. 

Riktigt bra säsong. Ser verkligen fram emot nästa(om det kommer en sådan?! - Hoppas det!)! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar