söndag 20 oktober 2013

Coraline

An adventurous girl finds another world that is a strangely idealized version of her frustrating home, but it has sinister secrets.
(beskrivning lånad från imdb, finns även på cdon)

Efter att ha läst boken tidigare i veckan blev jag inspirerad att även se den här Oscars nominerade filmen. Filmen är helt och hållet animerad. Väldigt snyggt animerat dessutom. 

Det är verkligen en häftig film. Såå snyggt gjord. Den blev verkligen mer levande än boken och det är samtidigt nästan den största skillnaden till boken. Världen som Coraline kommer till är mer verklig än vad jag kunde föreställa mig när jag läste boken. Vilket är jättebra för att det förstärker verkligen handlingen. Dock är filmen inte lika äcklig som boken vilket i sig kanske är bra. Men jag gillar den. Häftig. 

Men dockor (/clowner) kommer alltid att kunna vara äckliga. Just saying!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar