fredag 30 augusti 2013

Saga vol.2 - Brian K. Vaughan

The smash-hit ongoing epic continues! Thanks to her star-crossed parents Marko and Alana, newborn baby Hazel has already survived lethal assassins, rampaging armies, and alien monstrosities, but in the cold vastness of outer space, the little girl encounters something truly frightening: her grandparents! (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris


Läs om första delen här! 

Okej, så vi har ett episkt äventyr i rymden, krig, bounty hunters som jagar Marko och Alana, magi, spöken, weirdo-varelser, ibland aningen kontroversiellt eller/och "olämpligt" material, en über-gullig bebis och ja, en hel del annat. 

Det är en jättebra story, spännande och underhållande. Det är inte ofta man hör meningen: "The giant evil space fetus just shot black goo from its eyes!" Det händer ju liksom inte men det är så absurt bra. Dock vet jag inte riktigt vad jag ska göra med allt det här än så länge. Men det kommer.

Men det är bara weird och jättebra och bäst. 



Skrev det här inlägget, sedan blev jag inspirerad att faktiskt veta, så jag läste det här och det förklarar Saga väldigt bra. Och nu är jag på rätt spår igen. Längtar till nästa bok/nummer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar