fredag 9 september 2016

Jessica Jones: Alias vol.1 - Brian Michael Bendis

Meet Jessica Jones. 

Once upon a time, she was a costumed super hero...but not a very good one. Her powers were unremarkable compared to the amazing abilities of the costumed icons that populate the Marvel Universe. In a city of Marvels, Jessica Jones never found her niche. Now a chain-smoking, self-destructive alcoholic with a mean inferiority complex, Jones is the owner and sole employee of Alias Investigations - a small, private-investigative firm specializing in superhuman cases. When she uncovers the potentially explosive secret of one hero's true identity, Jessica's life immediately becomes expendable. But her wit, charm and intelligence just may help her survive through another day. (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)

Jag fastnade kanske inte enormt mycket för den här. Alltså, det är en relativt välskriven och välillustrerad volym men inte riktigt vad jag gillar. Tyvärr. 

Men precis som i tv-serien, vilken var suveränt bra - läs om den här!, så gillar jag verkligen att det är mer "rått", brutalt, och ärligt/riktigt än många andra "Superhjälte-berättelser". Jessica Jones är ju verkligen inte "all-american girl-next-door" som skulle vara motsvarigheten till Captain America. Utan det är verkligen helt annat. Det är ändå ganska intressant att läsa om sådana här karaktärer. 

Men som sagt, gick inte riktigt hem hos mig. Så det blir nog mer Jesica Jones tv-serie än Jessica Jones comics för min del!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar