måndag 19 september 2016

Gilmore Girls s.1-7

Den pittoreska lilla staden Stars Hollow i Connecticut har 9973 invånare. Där bor den 32-åriga ensamstående mamman Lorelai och hennes tonårsdotter Rory – The Gilmore Girls. (beskrivning lånad från cdon)

Lite sjukt nog har jag nu kollat på alla 7 säsonger av Gilmore Girls för att kunna förbereda mig inför den kommande säsongen av serien! Men jag vill nu gissa på att jag inte är den enda som gett sig in på det här projektet!  


Jag kan tycka att det kanske är någon säsong för mycket, samtidigt för lite säsonger. På slutet tyckte jag ändå att slutet kom lite för snabbt men samtidigt känns det svårt att avsluta serien på ett bättre sätt. Jag är väldigt kluven över det här. 

Iallafall, det har varit trevligt att kolla på Gilmore Girls. Det är en underhållande, rolig, och fin serie. Som verkligen är den del av tv-serie historia (tycker jag). De har ju för sig många roliga grejer som är helt underbart att följa genom serien. Även fast det inte är superdramatiskt så tycker jag att de ändå lyckas hålla upp ett intresse hos tittaren genom avsnitten och säsongerna. Det är inga problem med att kolla på avsnitten. Även fast det gått 7 säsonger och karaktärer har kommit och gått, så har de också generellt lyckats hålla samman serien på ett väldigt bra sätt. Så jag känner bara positiva grejer gentemot Gilmore Girls. Kul att ha sett hela serien! 

Ska bli kul att se Gilmore Girls: A Year in the Life i november! Hoppas att det kan bli bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar