måndag 18 april 2016

Buffy The Vampire Slayer 10x1: New Rules - Joss Whedon

While slaying the zompires that have overrun a small California town, Buffy and her pals are shocked to discover a new kind of vampire: harder to kill, able to transform and walk in the light of day-like Dracula… If that weren't enough, the rules of magic are literally being rewritten. While the crew attempts to find out exactly what this means and restore the status quo, Xander is the victim of a haunting as his relationship with Dawn crumbles.(beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)

Här hittar ni allt annat som jag skrivit om Buffy! Ni hittar länkarna till de tidigare recensionerna under "comics" ovan. 

Jag blev så himla glad av att läsa den här. 

Jag känner att framför allt säsong 8 var lite svår att hänga med i, och säsong 9 var lite bättre och mer sammanhållen. Men den här tyckte jag var ännu bättre. Man hänger med i handlingen just nu och jag fattar även var nästa volym kommer att till viss del handla om. Väldigt bra. Säsong 8 hade flera olika författare men precis som under säsong 9 så är det nu Gage som som är huvudförfattare genom hela säsongen. Det känns helt rätt att göra så, och Gage verkar kunna hitta på bra saker!  

Handlingsmässigt tycker jag att volymen var spännande, kreativ och väldigt rolig. Precis som Buffy ska vara. Så bra! Scooby-gänget är tillbaka, man känner igen karaktärerna väldigt väl även om det har utvecklats och förändrats, och de har sitt sätt att kommunicera med varandra som är så underbart - med många referenser och internskämt och liknande. Klockrent. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar