måndag 24 augusti 2015

True Detective s.2

A bizarre murder brings together three law-enforcement officers and a career criminal, each of whom must navigate a web of conspiracy and betrayal in the scorched landscapes of California. Colin Farrell is Ray Velcoro, a compromised detective in the all-industrial City of Vinci, LA County. Vince Vaughn plays Frank Semyon, a criminal and entrepreneur in danger of losing his life’s work, while his wife and closest ally (Kelly Reilly), struggles with his choices and her own. Rachel McAdams is Ani Bezzerides, a Ventura County Sheriff’s detective often at odds with the system she serves, while Taylor Kitsch plays Paul Woodrugh, a war veteran and motorcycle cop for the California Highway Patrol who discovers a crime scene which triggers an investigation involving three law enforcement groups, multiple criminal collusions, and billions of dollars. (beskrivning lånad från cdon)

Tyvärr fastnade jag inte alls lika mycket för den här säsongen som den förra. Jag tyckte nästan att det var för mycket fokus på att visa olika sidor av karaktärerna och det var för icke-integrerat i själva mordet/handlingen. För jag upplever att i första säsongen var det utredningen som ledde karaktärerna och sedan fick vi se olika delar av dem i samband med detta. Men samtidigt var det intressant att följa karaktärerna och se deras goda och onda sidor.

För säsongen ifrågasätter vem som är god och vem som är ond. Det är en fundamental aspekt av serien. Tyvärr tycker jag inte heller att mordet var direkt spektakulärt mest brutalt. Sedan tyckte jag bättre om miljön i säsong 1, jag fattade inte riktigt grejen med att visa massa vägar hela tiden i den här säsongen. Någon som har någon tanke kring det? Layers? Possibilities? Choices?

Däremot har de ju en fantastiskt bra intro-låt. Lyssna och se introt här nedan!



Även fast jag inte är helt övertygad av säsongen så är det fortfarande sevärt. Det är fortfarande en bra säsong även fast jag hade hoppats på bättre. Hoppas att de iallafall fortsätter och gör en till säsong med någon ny handling. I så fall hoppas jag att de tar in EN person som sköter hela säsongen om man säger så. Vilket var en av de stora skillnaderna den här säsongen gentemot första.

En okej säsong, Hade hoppats på bättre och hoppas att de gör ännu bättre i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar