fredag 14 augusti 2015

Superman: Unbound

Based on the Geoff Johns/Gary Frank 2008 release Superman: Brainiac, Superman: Unbound finds the horrific force responsible for the destruction of Krypton – Brainiac – descending upon Earth. Brainiac has crossed the universe, collecting cities from interesting planets – Kandor, included – and now the all-knowing, ever-evolving android has his sights fixed on Metropolis. Superman must summon all of his physical and intellectual resources to protect his city, the love of his life, and his newly-arrived cousin, Supergirl. (beskrivning lånad från DC Comics)

Den här filmen har fått större betydelse nu för mig i och med att jag kollat på Smallville, där Brainiac har en återkommande roll. Dock ännu inte riktigt på samma sätt som jag känner till från den här filmen men filmen ger en bra sammanfattning och introduktion till Brainiac. 

Det är även en väldigt spännande film. Lite annorlunda i stilen mot de andra animerade DC Comics filmerna jag sett, om jag inte kommer ihåg helt fel. Men den är ändå väldigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar