fredag 3 april 2015

Batman: Assault on Arkham

Batman works desperately to find a bomb planted by the Joker while Amanda Waller hires her newly formed Suicide Squad to break into Arkham Asylum to recover vital information stolen by the Riddler. (beskrivning lånad från imdb)

Till skillnad mot de andra animerade Batman filmerna som jag sett så fokuserade den här kanske inte så mycket på Batman egentligen. Utan det handlade mer om Suicide Squad. Visst var det kul att följa dem lite men tycker inte riktigt att det håller samma kvalitet som de andra filmerna. Det är ju välgjort och häftigt men tycker inte att handlingen var den mest lockande.

Dock är väl det här den första gången jag träffar några av de här karaktärerna. Harley Quinn exempelvis. Det är ju verkligen en välkänd och viktig karaktär inom Batman-världen men har inte stött på henne så mycket tidigare. Så det var roligt att göra det. Ska vid något tillfälle ta och läsa lite i The New 52 Bibeln så kanske jag hittar något intresse för Suicide Squad. Så sista omdömet är pending. Vi får vänta och så vad jag tycker om det, och då kanske jag tycker den här filmen är bättre med!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar