söndag 12 augusti 2012

I Want Posters!

Jag vill ha posters. Roliga, fina, snygga. Posters helt enkelt. Sedan tidigare har jag en Watchmen poster, vilken det var ett jäkla arbete med(den var svindyr(för att vara en poster) och den har världens mest udda storlek som gjorde att vi var tvungna att måla passpartoun svart i kanten med mera för att de skulle bli bra).

Den här gången vill jag inte direkt heller göra något enkelt. Jag skulle vilja ta bokomslag(eller eventuellt vissa bilder infrån graphic novels), lämna in till någon som kopierar upp detta i en större storlek åt mig. För att sedan rama in detta och hänga upp på väggen. Det vore ju otroligt roligt att göra detta. Jag har absolut ingen aning om det fungerar eller hur dyrt det kan tänkas vara, men om det fungerar vore det ju bara för bra. De jag skulle vilja kopiera upp just nu är omslaget till The Fault In Our Stars och möjligen en av mina favoritbilder från en av Shaun Tans böcker.


Det finns självklart ett aningen enklare sätt att skaffa posters och det är genom att köpa redan existerande från internet så klart. Det behöver inte bli svindyrt och det finns faktiskt en hel del att välja på. Original posters från Star Wars och andra klassiska filmer. Fortfarande roligt men samtidigt kan man inte få något lika udda som om man gör egna. 


Det skulle vara grymt att ha den här bilden förstorad på väggen(se nedan). Det är kartan, från spelet Mafia, som man kollar när man kör omkring i sin taxi. Det är väl typ New York...


 Toppen av nördighet. DFTBA!

3 kommentarer:

  1. Åh skulle inte banga på några posters med Shaun Tan bilder ^^ Hemskt fina!

    SvaraRadera
  2. Instämmer i vad du och Miriam säger - Shaun Tan är fantastiskt duktig och jag hade lätt kunnat rama in hur mycket som helst av hans alster..

    SvaraRadera
  3. Det skulle kunna bli så grymt. För man kan ju verkligen sitta och kolla på många hans bilder i typ all evighet och att ha det i större format vore ju underbart.

    SvaraRadera